Salgs­betingelser

Det er viktig for oss å sikre deg en trygg kursopplevelse. Vi har derfor laget disse salgsvilkårene, som sammen med spørsmålene samlet under FAQ besvarer det meste du måtte lure på.

Hvis du fortsatt har spørsmål, kan du kontakte oss på kurs@nysomleder.no. Fint om du da legger inn «Spørsmål om kurs» i emnefeltet. Det bidrar til at du får svar raskere.

Vilkår for bestilling

Hva er inkludert i prisen for ­klasseromskurs, onlinekurs eller digitale selvstudier?

Deltakeravgiften inkluderer:

  • Gjennomføring av fysisk kurs, digitalt kurs via Zoom/Teams eller selvstudium.
  • I de fleste kurs; tilsendt noe fagmateriell på forhånd (se dette spesifisert under hvert kurs).
  • I de fleste kurs; fagbok/fagbøker eller annet læringsmateriell (se dette spesifisert under hvert kurs).
  • I de fleste kurs; en digital refleksjonssamtale med kursleder i etterkant (se dette spesifisert under hvert kurs).
  • Servering i pauser og lunsj (gjelder kun klasseromskurs).
  • Tilgang til Ai-Frode landets første AI-ekspert på lederskifter- og overganger.

Påmeldingsfrist

Alle fysiske kurs arrangeres i representative lokaler sentralt i Oslo. Siden vi ikke reserverer kurslokaler på forhånd har vi påmeldingsfrist senest én uke før avholdelse. Er det én uke igjen til kurset og du ønsker en bekreftelse på om kurset blir arrangert før du bestiller, anbefaler vi å sende oss en epost til adresse kurs@nysomleder.no. Merk emnefeltet «Kursavholdelse».

Det er ingen påmeldingsfrist til forhåndsinnspilte onlinekurs eller selvstudier.

Grupperabatt

Vi tilbyr grupperabatt (på samme kurs) dersom dere er tre eller flere fra samme bedrift, og påmeldingen av alle deltakerne skjer samtidig. Ta kontakt med oss på kurs@nysomleder.no for dette. Merk emnefeltet «Grupperabatt».

Vilkår for påmeldingen

Påmeldingen er bindende og kan gjøres på vår nettside eller pr. e-post. Skulle du bli forhindret til å delta pga. sykdom eller lignende, otta et verdibrev som kan benyttes innen 12 måneder. For eksempel for neste kursavholdelse eller et annet kurs i vår brede kursportefølje. Se også punktet under.

Viktig presisering: Alle kurs trenger et minimum av antall deltakere for å kunne bli arrangert. I de fleste kurs er dette antallet minst 6 personer. Om det er færre påmeldte, blir kurset kansellert og alle påmeldte flyttes til neste avholdelse av kurset. Alternativt kan deltakerne fritt velge et annet av våre kurs innen 12 måneder. Kursdeltakelsen kan også gis/overdras til en kollega om neste dato ikke passer, eller om det er andre grunner til at personen ikke kan delta på neste avholdelse av kurset.  

For å registrere din påmelding gjennom vår nettside /epost trenger vi følgende opplysninger:

  • Fornavn
  • Etternavn
  • Tittel
  • E-post (arbeid)
  • Mobilnummer/telefonnummer
  • Firmanavn
  • Organisasjonsnummer
  • Fakturaadresse
  • Postnummer
  • Poststed
  • Fakturareferanse (hvis din virksomhet krever dette)
  • E-post for PDF-faktura (hvis din virksomhet krever dette)

Betaling

  • Ved utilstrekkelig eller feil informasjon for elektronisk fakturering, sendes postfaktura én uke etter bestilling.
  • Kurs med avholdelsesdato betales alltid i forkant og betalingsbetingelser er 10 dager etter fakturadatoen.
  • Ved manglende betaling, tilkommer 9,25% forsinkelsesrente.

Avmelding eller sykdom på klasseromskurs/klasseromskurs online

  • Hvis du på forhånd vet at du ikke kan delta på kurs med avholdelsesdato, kan plassen overdras til en kollega i samme foretak helt frem til kursstart. Overdragelsen må meldes til kurs@nysomleder.no Merk eposten «Overdragelse». Vi trenger fullt navn, mobilnummer og e-postadresse på kollegaen for å registrere overdragelsen innen kursstart.
  • Om ingen kan ta din plass, kan du inntil 14 dager før kursstart be om flytting til et likt, tilsvarende kurs, eller be om et verdibrev, med verdi tilsvarende din deltakeravgift. Husk at alle kurs settes opp flere ganger i året (minst 4 ganger per år). Ønske om å bytte kursdag eller å få et verdibrev må meldes til kurs@nysomleder.no Merk eposten «Flytting eller verdibrev».
  • Om ingen kan ta din plass og det er mindre enn 14 dager før kursstart, refunderes ikke kursavgiften, men du vil da få et verdibrev, jfr. punktet over. Dette pga. den betydelige økonomiske risikoen vi som arrangør pådrar oss ved å booke kurslokaler. Her må det påpekes at vi er fleksible på å finne en annen kursdato for deg senere. Ta kontakt med oss på kurs@nysomleder.no, så løser vi dette!

Voucher/verdibrev

  • Voucher er tidsbestemte og har 12 måneder løpetid regnet fra dato for utstedelse. For tidsbestemte kursavholdelser er første kursdato som dato for utstedelse.
  • Med en voucher, kan du melde deg på et nytt kurs når som helst innen 12 måneder fra utstedelse.
  • Etter 12 måneder løper gyldigheten ut.
  • Du kan melde deg på kurs med opptil verdien på voucher. Melder du deg på et dyrere kurs, vil du bli fakturert mellomværende. Melder du deg på et rimeligere kurs, vil du ha resterende beløp til gode.
  • Voucher er ikke personlig, og kan brukes av andre i din bedrift.

Rabattkode

  • Dersom du har en rabattkode må denne skrives inn/sendes inn til oss når påmeldingen gjøres.
  • Rabatten trekkes direkte fra din deltakeravgift.
  • Er du usikker på om din rabattkode er gyldig eller ikke? Kontakt oss på kurs@nysomleder.no. Merk emnefeltet “Rabattkode”.

Avlysning av klasseromskurs eller klasseromskurs online

  • Av og til må enkelte tidsbestemte kurs avlyses på grunn av for få deltakere eller pga. forhold utenfor vår kontroll.
  • Du får beskjed per e-post om at kurset er avlyst, samt årsaken.
  • Du blir tilbudt det samme kurset på en senere dato, eller et annet kurs til tilsvarende verdi.
  • Vi står ikke ansvarlig for kostnader tilknyttet flybilletter, hotell eller liknende i tilfelle avlysning.

Hvis ingen av punktene over aktuelle, vil vi utstede en voucher pålydende kursavgiften på vegne av leverandøren.

FAQ

Jeg finner ikke igjen kursbekreftelsen min, hvordan får jeg en ny?

Kontakt oss på kurs@nysomleder.no så sender vi deg en ny kursbekreftelse. Merk eposten «Kursbekreftelse»

Hvem kontakter jeg dersom jeg har matallergier eller behov for spesialkost?

På grunn av personvern og GDPR har vi ved fysiske kurs ikke mulighet til å ta imot eller videresende informasjon om matallergier eller andre personlige behov. Vi ber deg derfor om å ta direkte kontakt med kursstedet, se kontaktinformasjon i din kursbekreftelse.

Jeg har en funksjonshemming, hvor henvender jeg meg?

Alle våre kurslokaler er universelt utformet.

På grunn av personvern og GDPR har vi ved fysiske kurs ikke mulighet til å ta imot eller videresende informasjon om funksjonshemming eller andre personlige behov. Vi ber deg derfor om å ta direkte kontakt med kursstedet, se kontaktinformasjon i din kursbekreftelse.

Jeg finner ikke noen dato på det kurset jeg ser på. Hvorfor det?

  • Dersom vi ikke har dato på vår hjemmeside, er datoen ennå ikke bestemt. Husk at vi alltid skreddersy et kurs til deres bedrift. Ta kontakt med oss på kurs@nysomleder.no for dette. Merk eposten «Bedriftsinternt kurs».
  • Kursdatoer publiseres fortløpende. Ønsker du informasjon, ta kontakt med kurs@nysomleder.no
  • Det kan være et forhåndsinnspilt kurs som alltid er tilgjengelig etter fullført påmelding.

Avmelding eller sykdom på klasseromskurs­/klasseromskurs online

  • Hvis du på forhånd vet at du ikke kan delta på kurs med avholdelsesdato, kan plassen overdras til en kollega i samme foretak helt frem til kursstart.  Overdragelsen må meldes til kurs@nysomleder.no Merk eposten «Overdragelse». Vi trenger fullt navn, mobilnummer og e-postadresse på kollegaen for å registrere overdragelsen innen kursstart.
  • Om ingen kan ta din plass, kan du inntil 14 dager før kursstart be om flytting til et likt, tilsvarende kurs, eller be om et verdibrev, med verdi tilsvarende din deltakeravgift. Husk at alle kurs settes opp flere ganger i året (6-8 ganger per år). Ønske om å bytte kursdag eller å få et verdibrev må meldes til kurs@nysomleder.no Merk eposten «Flytting eller verdibrev».
  • Om ingen kan ta din plass og det er mindre enn 14 dager før kursstart, refunderes ikke kursavgiften. Dette pga. den betydelig økonomiske risikoen vi som arrangør pådrar oss ved å booke kurslokaler. Her må det påpekes at vi er fleksible på å finne en annen kursdato for deg senere. Ta kontakt med oss på kurs@nysomleder.no, så løser vi dette!

Avlysning av klasseromskurs eller klasseromskurs online

  • Av og til må enkelte tidsbestemte kurs avlyses på grunn av for få deltakere eller pga. forhold utenfor vår kontroll.
  • Du får beskjed per e-post om at kurset er avlyst, samt årsaken.
  • Du blir tilbudt det samme kurset på en senere dato, eller et annet kurs til tilsvarende verdi.
  • Vi står ikke ansvarlig for kostnader tilknyttet flybilletter, hotell eller liknende i tilfelle avlysning.

Hvis ingen av punktene over aktuelle, vil vi utstede en voucher pålydende kursavgiften på vegne av leverandøren

FGL-Programmet er et kurskonsept fra Ny Som Leder AS

Ny Som Leder AS

Ekebergveien 1
0192 Oslo

hei@nysomleder.no

Org. nr. 931 721 453

Sven Øvergaard

Daglig leder og partner
Mobil: +47 900 96 246
Send e-post

Frode Dale

Fagsansvarlig og partner
Mobil: +47 920 85 702
Send e-post

Copyright © 2024 - Ny Som Leder AS, All Right Reserved